Ekspert w malowaniu! Czyli jak wyróżnić się z tłumu?

Wyobraź sobie moment, w którym wszystko jest pomalowane, a  Twoi klienci wyrażają zadowolenie z ukończonej przez Ciebie pracy. Jedyne, co pozostało zrobić to przyjąć należność za wykonaną usługę i uprzejmie się pożegnać. Szansa, że zostaniesz polecony jest całkiem duża, jednak tak samo wielu jest na rynku konkurentów…  Co zrobić, żeby wyróżnić się z tłumu i na trwale zapisać w pamięci klientów? Istnieje kilka sposobów.

Zrób dobre wrażanie na swoich klientach.

Upewnij się, że dotrzymujesz swoich obietnic i jesteś w stanie dobrze wykonać podstawowe usługi Posługuj się najbardziej profesjonalnym zestawem narzędzi, jak np. Dynamic Ekspert  (link do strony). Zawsze pytaj: czy moja praca jest taka jaką sobie państwo życzą lub się spodziewali Zrób ankietę dla swoich klientów z oględzin. Upewnij się, że odpowiedzi nie powinny być dla nich trudne. Cztery lub pięć pytań powinno wystarczyć. Zostaw miejsce na uwagi i wyciągnij wnioski.

Dowiedz się czego oczekują Twoi klienci.

Ty i zatrudnieni przez Ciebie pracownicy jesteście w stanie dowiedzieć się czego tak naprawdę oczekują klienci poprzez bezpośredni kontakt. Za każdym razem kiedy masz ku temu sposobność angażuj klientów w dyskusję czego oczekują i potrzebują. Jeśli odkryjesz coś, co możesz dla nich dodatkowo wykonać, zrób to jak najlepiej. Bądź otwarty na pomysły klientów.

Dowiedz się co robi Twoja konkurencja.

Naucz się wszystkiego o Twoich lokalnych konkurentach. Dowiedz się co oni robią dla swoich klientów – to najskuteczniejszy sposób, aby wykorzystać kryteria do badania rynku usług

Jak zaskoczyć i zachwycić klientów?

  • Podziękuj klientowi za to, że mogłeś dla niego pracować pisząc to własnoręcznie w formie notatki na fakturze lub wysyłając mu specjalne podziękowanie. W porównaniu z przesłanym e-mailem , odręczna osobista notatka ma nadzwyczajnie niepowtarzalny wpływ.
  • Wykonaj telefon po jakimś czasie od skończenia pracy z pytaniem: czy wszystko jest w porządku i czy wciąż jest zadowolony z twojej pracy. Kiedy dzwonisz zapytaj również o jego rodzinę i pozdrów ją.
  • Co jakiś czas poinformuj swojego klienta telefonicznie lub e-mailem o sobie lub o jakiejś sprawie o której razem rozmawialiście.
  • Bądź ciepły, serdeczny, miły i podekscytowany tym, że możesz dla niego wykonywać usługę. Twój entuzjazm powinien się udzielać twojemu klientowi.
  • Stwórz najlepszy system usuwania błędów lub poprawek. Upewnij się, że dopóki klient nie będzie zadowolony z rozwiązania problemu nie możesz go opuścić.
  •  

Na do widzenia:

Przygotuj album, w którym udokumentujesz swoją pracę. Zbierz do niego próbki kolorów i pięknie je wkomponuj pomiędzy zrobione zdjęcia pomieszczeń w których kolory te były wykorzystane. Pomiędzy nimi możesz umieścić zdjęcia z kolejnych etapów robót, a na ostatniej stronie albumu skompletować podpisy i życzenia wszystkich swoich pracowników, którzy uczestniczyli przy pracach. Kiedy klientka wręczy Ci zapłatę, Ty wręczysz jej album.

Powodzenia!